2016 Genius Plus

NOVINKA pro rok 2016 - Genius Plus

Dnes už standardní rozměr 27,5" někdy nesoucí označení 650b nám trochu narostl do šířky. Z aktuálně používané šíře 2,2 - 2,4" došlo k posunutí hranice a vznikl nový rozměr 27,5 x 2,8 - 3,0" (27.5+). Širší rozměr otevřel nový pohled na jeho využití i v kategorii "klasických" horských kol.

Primárně jde o zlepšení jízdních vlastností kol a to je hlavní benefit, který s sebou novinka Plus jednoznačně přináší. Lepší grip, více kontroly a tím více zábavy. Z toho je zřejmé, že smyslem inovace Plus je zpřístupnit jízdu v terénu více uživatelům.

Uvedení celé myšlenky v život znamenalo propojení mezi více výrobci. Scott pracoval na vývoji rámového setu. Schwalbe na nejlepší směsi a vzorku plášťů. Syncros (DT Swiss) na ideální šířce ráfků. I malé detaily mají zásadní vliv na celkové vlastnosti kola.

Pneumatiky a ráfky
Na začátku testování se vycházelo z rozměru 3,0". Schwalbe svým postupným měřením a konzultací s techniky od firmy Scott stanovil finální rozměr 2,8" pro všechny modely Scott Plus 2016. "Ve všech testech nám vycházela šířka 3,0" jako horší varianta. Vyšší váha měla negativní vliv na reakci kola a to ve všech směrech. Proto rozměr 2,8" najdete na všech modelech řady Scott Plus.

S širším pláštěm bylo nutné změnit i šířku ráfku na 40 mm. Hmotnost se zvedla o pouhých 60g a navíc plášť lépe sedí a nedeformuje se.

Hlavní devízou je samozřejmě lepší kontakt pláště s podkladem. Navýšení tohoto poměru je razantní. Testy prokázaly 21% navýšení přilnavosti Noby Nic 2,80" (1,0 Bar) v porovnání s rozměrem Noby Nic 2,35" (1,7 Bar). Současně se snížilo o 8 % riziko defektu procvaknutím/prosednutím pláště až na ráfek, takzvaný "zmiják".

Genius 700 & LT Plus

Oba modely Genius Plus využívají identické rámy jako aktuální modely 2015, stejný materiál (700 Tuned karbon HMX, 710 karbon HMF), stejný je i systém odpružení. Jedinou změnou, která není patrná na první pohled, ale o to více důležitá, je úhel, pod kterým je vidlice vložena do rámu, 67,5° Genius Plus a 65,8° Genius LT Plus. Lehkou změnou si prošly i zdvihy s nimiž oba modely nově pracují, Genius Plus 140/130 mm a Genius LT Plus 160/160 mm.


Genius 700 Plus

Velkou proměnu prodělaly také obě zadní stavby a to kvůli nutnosti vytvoření více prostoru pro objemný plášť. Nejen že je nyní zadní stavba širší, ale je i kratší, což zvyšuje hbitost kola v technických pasážích. "Super Short Stay", jak si ji Scott pojmenoval, disponuje délkou 445 mm u modelu Genius Plus a 448 mm u modelu Genius Plus LT.


Genius 700 LT Plus

Novinkou na široké Plus zadní stavbě je zapracování systému Sram Boost . Širší náboj nejen dovoluje využití pláště až do rozměru 3,0", ale i zvyšuje pevnost zadní stavby. Sram Boost ovšem nemá vliv na pozici klik. Q-factor zůstává stejný.

Materiál na výrobu přepracované stavby byl ponechán. Vyšší rámové sety od modelu Tuned až po nejnižší kousky z nabídky jsou dodávány s duralovou stavbou. Stejnou Boost inovaci podstoupila i vidlice, kterou, jak jinak, dodává Scottu jeho dlouholetý partner firma Fox.

Na všech kolech je použitý systém TwinLock, který do sezony 2016 vstupuje s drobnými kosmetickými úpravami. Ergonomie byla přizpůsobena spodnímu ovládání palcem levé ruky, tzn. tam kde jsme byli zvyklí pracovat s řazením od přesmykače, máme TwinLock. Aby toho nebylo málo, nad řídítky máme připravené ovládání k teleskopické sedlovce (u všech modelů shodně Rock Shox Reverb Stealth). Ovládat obě páčky současně bude malým testem motorických schopností nejednoho nového majitele.

Hmotnost novinky Genuis Plus je 12,3 kg, tedy ještě o něco méně než např. model 2015 Genius 27,5 (12,52 kg).

E-Genius, E-Contessa

Samostatnou kapitolou jsou elekrokola. Firma Scott se elektrokolům věnuje poměrně dlouhou dobu a je průkopníkem e-biků s odpruženou zadní stavbou.

Inovace kolekce Plus se týkala právě jich a je poskládána ze dvou pánských modelů E-Genius Plus a jednoho dámského E-Contesa. Všechny tři nové modely využívají totožnou pohonnou jednotku, kterou Scottu dodává firma Bosch.

Konkrétně se jedná o systém Bosch Performance CX250W doplněný baterií s kapacitou 500Wh. Rozdíl mezi koly tak nalezneme pouze ve volbě komponentů.

26.4.2016
Vaše volby týkající se nastavení souborů cookie na tomto webu: Přečtěte si naše zásady pro soubory cookie